Onsdagsklubben

Hver onsdag kl. 12 året rundt mødes en række hæderkronede medlemmer i klubhuset på Værkstedvej, kun afbrudt af julefrokost eller andre ekskursioner ude af huset. Det kan forekomme 2 til 3 gange om året. Onsdagsklubben blev skabt i 2003, da VB´erne Steen Jørgensen og Bent Surlan var stoppet på arbejdsmarkedet og begyndt at gå til motion om onsdagen. De savnede holdkammeraterne og snakken i omklædningsrummet.

En onsdag efter træning i motionscenteret kørte Steen og Bent simpelt hen på Værkstedsvej hvor Rudi Schmidt tilfældigvis var der i forvejen. Der blev købt et par stykker smørrebrød og aftalte starten på "Onsdagsklubben".

Der spises frokost, og derefter er der nogle, der spiller billard. Om sommeren spilles der krolf, en krydsning af kroket og golf, mens andre fortsætter snakken i klubhuset. En gang i mellem giver vi også en hjælpende hånd omkring klubhuset. Der er i dag 14 faste medlemmer af Onsdagsklubben. Der er ofte gæster, der kommer forbi og deltager i vores snak om hverdagen og livet i almindelighed. Alle Valby Boldklubs og Zebraklubbens medlemmer er velkomne. En af de mere fornemme af slagsen var, da tidligere overborgmester Ritt Bjerggård i 2008 hilste og gav hånd til Onsdagsklubben, da hun spiste frokost i klubhuset, i forbindelse med en rundtur i Valby Idrætspark.

AKTIVITETER

- I Onsdagsklubben har der også været nogle udflugter, hvem husker ikke i 2008 hvor det var en golftur med Jønne.

- Hos DBU hvor Onsdagsklubben besøgte Jørgen Hermansen og spiste frokost med Jim Stjerne Hansen, begge gamle holdkammerater fra Valby Boldklub af 1912.

- Der har været en guidet tur på Holmen med Flemming Schou.

- Derudover er der en årlig julefrokost og gerne også en sommerfrokost.